Więcej o motoreduktorach
Motoreduktory ślimakowe przeznaczone są do napędu maszyn, urządzeń, przenośników, dozowników, podnośników, itp.
Motoreduktor składa się z reduktora ślimakowego napędzanego silnikiem elektrycznym indukcyjnym klatkowym o budowie zamkniętej.
Silniki posiadają stopień ochrony IP 54 i przeznaczone są do pracy ciągłej S1. Elementy obudowy silnika wykonane są ze stopu aluminium Ak11 – z wyjątkiem osłony przewietrznika, która wykonana jest z blachy stalowej.
Reduktory wielkości 110 i 90 wykonane są w korpusach odlanych z żeliwa, natomiast mniejsze wielkości produkowane są w korpusach aluminiowych.
Wał ślimaka wykonany jest z nawęglonej i hartowanej stali, żeby ślimaka są dwustronnie szlifowane. Wykonane z brązu koło ślimacznicy nalane jest na żeliwnej tulei, stanowiącej tuleję zdawczą przekładni, która jest standardowym wykonaniem wyjścia napędu.
Szeroka gama wyposażenia dostępna jest, jako opcja:
- blokada powrotna
- kołnierz wyjściowy
- pojedynczy lub dwustronny wał wyjściowy
- pierścień zaciskowy
- ogranicznik momentu
- ramię reakcyjne
Charakterystyka silnika 3-fazowego:
- do klimatu umiarkowanego,
- napięcia znamionowe 230V/400V (Δ/Y)
- częstotliwość zasilania 50Hz
- temperatura otoczenia od -15° C do +40°C
- kolor malowania RAL5010
Warunki eksploatacji
Reduktory są zamknięte hermetycznie i przystosowane do pracy bezobsługowej.
Motoreduktor jest wyrobem dostosowanym do uniwersalnych zastosowań z wyjątkiem środowisk z atmosferą wybuchową, chemicznie agresywną, o skrajnych warunkach temperaturowych, tj.poniżej -15° C lub powyżej 40°C i wysokości powyżej 1000 m n.p.m.
Obudowa silnika zabezpiecza go przed dostaniem się do jego wnętrza ciał stałych lub wody w zakresie określonym w normie PN-88/E-06705.
Instalacja
Należy tak instalować motoreduktor, aby w czasie pracy nie były przenoszone żadne wibracje, ponieważ są one źródłem hałasu oraz przyczyniają się do przedwczesnego zużycia przekładni wskutek zmęczenia materiału.
W przypadku ciągłych uruchomień pod obciążeniem zalecane jest zabezpieczenie silnika termicznie – w celu uniknięcia przeciążenia, przegrzania i uszkodzenia uzwojeń.
Konserwacja
Ponieważ reduktory wypełniane są olejem syntetycznym przeznaczonym na cały okres eksploatacji w zasadzie nie wymagają żadnej szczególnej konserwacji oprócz czyszczenia zewnętrznego.